pijl_onderpijl_linkspijl_rechtspijl_bovenhoek_linkshoek_onderhoek_linkshoek_bovenfacebooklinkedintwitter
zoek je hulp?
Kwaliteitsbeleid

Kwaliteitsbeleid

Verantwoordelijk, Oprecht en Op maat

SMO Breda e.o. (netwerkpartner van Ik wil meedoen) is een lerende organisatie. Voortdurend probeert zij haar aanbod te verbeteren en nog beter aan te sluiten bij wat helpend is voor de cliënt. Hier staat SMO Breda voor en dit wordt ondersteund door de kernwaarden: Verantwoordelijk, Oprecht en Op maat.

SMO Breda maakt gebruik van verschillende instrumenten om de kwaliteit van het werk te meten en te verbeteren. SMO Breda is ISO gecertificeerd. Daarnaast worden regelmatig cliënt-, ketenpartner- en medewerkerstevredenheid-onderzoeken afgenomen. Een zogenaamd dashboard maakt duidelijk gedefinieerde kritieke prestatie indicatoren inzichtelijk voor de teams en het management. Door regelmatig met elkaar de resultaten te evalueren, leren we van wat we hebben gedaan en stellen dit eventueel bij.

Medewerkers werken volgens ontwikkelings- en krachtgerichte methodieken: Systematisch Rehabilitatiegericht Handelen en Herstelwerk. De methodieken gaan uit van de mogelijkheden en wensen van de cliënt. Er wordt in de begeleiding niet alleen gefocust op problemen en beperkingen; eigen kracht en mogelijkheden zijn tenminste net zo belangrijk. In dat kader wordt er gekeken naar doelen en wensen op terreinen als huisvesting, sociaal netwerk en activering/dagbesteding. Alle medewerkers zijn geschoold in minimaal één van deze methodieken.

Ondernemingsraad
Binnen SMO Breda is een Ondernemingsraad aanwezig. Deze heeft maandelijks overleg met de directeur-bestuurder.

Cliëntenraad
Er is een cliëntenraad aanwezig binnen SMO Breda. Deze heeft ieder kwartaal overleg met de directeur-bestuurder. De cliëntenraad heeft een folder die wordt verstrekt aan nieuwe cliënten.

Klachten
SMO Breda heeft een klachtenregeling en een folder “Wat kan ik doen als ik een klacht heb over de door SMO Breda e.o. verleende zorg”. Desgewenst kan een exemplaar van de folder en/of klachtenregeling worden opgevraagd.

Privacy
SMO Breda beschikt over een privacyreglement. Daarin is onder andere bepaald dat een cliënt inzage heeft in zijn dossier. Dit wordt nader toegelicht in de folder “Privacy en recht op inzage in uw (elektronisch) dossier”. Desgewenst kan een exemplaar van de folder en/of privacyreglement worden opgevraagd.